Tebligatların Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ile yollanıp alınmasını öngören düzenleme 29 Haziran 2015 tarihinden itibaren yürürlüğe girerek kullanılmaya başlandı. Yargıda daha hızlı bir şekilde işlemlerin yapılabilmesi için E-tebligat düzenlemesi getirilirken, kullanıcılara anlık olarak tebligatın durumunu sorgulama imkanı da sağlanacak.
Adalet Bakanlığı’nın yaptığı duyuru ile kamuoyu ile paylaşılan E-tebligat, firma ve şirketleri yakından ilgilendirirken, tüm firmaların E-tebligata geçiş yapması gerekiyor. Düzenlemeye göre anonim, limitet ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere tebligatın elektronik yolla yapılması zorunlu hale geliyor. Gerçek ve diğer tüzel kişiler ise E-tebligat’tan isteğe bağlı olarak yararlanabilecek. Böylece çoğu kez haftaları bulan tebligat süreleri saniyeler içinde gerçekleşebilecek. E-tebligat uygulaması sayesinde kâğıt, postalama, işçilik, lojistik işgücü ve saklama gibi maliyetlerde büyük oranlarda tasarruf sağlanılacak.
Kayıtlı Elektronik Posta sisteminde kullanıcı olan özel veya tüzel kişilerin gönderi yapabilmeleri, gelen tebligatlara aynı yolla cevap yazabilmeleri için E-imza kullanmaları gerekiyor. KEP sisteminde hiçbir KEP iletisi e-imza olmaksızın gönderilemiyor. Alıcı ve gönderici kimliğinin tanımlanabilmesi için KEP sisteminde E-imza kullanılması gerekiyor.
Kayıtlı Elektronik Posta edinmek isteyenler Bilgi Teknolojileri Kurumu tarafından yetkilendirilen Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılarına(KEPHS) başvurarak KEP temin edebilirler.