Türkiye pazarında giderek artan şirket birleşme ve satın almalarında şirketini satmak veya şirket satın almak isteyen satıcı ya da alıcıların verdikleri ya da aldıklar teklifin iyi olup olmadığın belirlemesi büyük önem arz etmektedir.
Şirket değerinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerden bazıları işletmenin mevcut durumundan hareket ederken, bazılaır işletmenin gelecekteki kazanma gücünü firma değerinin belirlenmesine esas olarak kabul etmektedir. İşletmenin mevcut durumundan hareket eden yaklaşımların kolay hesaplanabilme gibi önemli bir avantajı bulunmakla birlikte firma değeri, işletmenin gelecekteki kazanma gücü ile son derece yakından ilişkili ve önemlidir.
Şirket değerlemeleri yapılırken mümkün olduğunca farklı yöntemler kullanılarak değerlenmede hata yapma ihtimali en aza indirilmeli ve şirketin gerçek değerine ulaşılmaya çalışılmalıdır. Her sektörün kendine özgü dinamikleri olduğu gibi aynı sektör içerisinde yer alan farklı büyüklükte firmaların farklı değer çarpanlar olduğu da unutulmamalıdır. Bu sebeple kullanılacak yöntemler belirlenirken firmanın ve sektörün özellikleri göz ardı edilmemelidir.
Günümüzde şirket değerlemelerinde en çok kullanlan yöntem İndirgenmiş Nakit Akımlar yöntemidir. İşletmenin geleceğine ışık tutan indirgenmiş nakit akımlar (İNA) yöntemine göre şirketin değeri, şirketin yapısının mevcut hali, müşteri portföyü, pazardaki payı, potansiyeli, organizasyonu yapısı ve yönetim kadrosu ile gelecekte ortaya çıkmas beklenen nakit akışlarının analizi sonucu elde edilebilmektedir.
Şirket birleşme ve satın almalarnda tarafların mutlaka profesyonel destek almaları, öncelikle hukuki sürecin planlanması sonrasında şirket değerinin hesaplanması, şirketin satış stratejisinin oluturulması, satış öncesi hazırlık ve planlamaların tamamlanması, şirketin profesyonel kalitede sunumunun hazırlanması, olası müzakere sürecinin yönetimi için destek alınması, due diligence (detaylı şirket incelemesi) için hazırlıklarn yapılması büyük önem arz etmektedir.